“Foto dienas Bauskā 2018” ar lekcijām un meistarklasēm uzstāsies:

Alnis Stakle – Autorfotogrāfijas laikmetīgie stāvokļi. Lekcijas mērķis ir vēstīt par autorfotogrāfiju, kas pievēršas sarežģītām, paradoksālām, traģiskām un arī humoristiskām kultūrsituācijām un to interpretācijām. Kolektīvie rituāli, sadzīves folklora medijos un mākslā konstruē neviennozīmīgas vēstures, laikmetīgo un konvencionālo vērtību un politisko diskursu kontekstus. Autorfotogrāfijā mākslinieki ar saviem darbiem izjautā un konstruē jaunus kritiskus skatījumus par kanonizētām vērtībām Rietumu medijos, (re)interpretē vispārzināmus kolektīvās vēstures faktus, ironizē par ikdienišķo un šķietami nesvarīgo, kā arī konstruē jaunas laikmetīgas pasakas par pagātnes saiknēm ar norisēm tagadnē. Bieži vien stāstītājs (fotogrāfs) ne tikai izstāsta stāstu, bet atklāj to pirmās personas formā, kas ir intīms, situatīvs un personisks vēstījums saviem laikabiedriem. Šo fotostāstu refleksīvais pamats piešķir tiem pašterapeitiskas kvalitātes, un vairums mākslinieku ne tikai atklāj citādo “kaut kur tur”, bet, publiskojot savu privāto dzīvi, kļūst par daļu no kopējā stāsta naratīva.

Anna Tarabrina – Sievietes rokraksts fotogrāfijā. Ilgu laiku, jau kopš fotogrāfijas izgudrošanas sākuma, sievietei tika atvēlēta tikai modeles, retāk – asistenta loma. Smagā tehnika, indīgā ķīmija un citas lietas liecināja, ka deviņpadsmitā gadsimta fotogrāfija nav domāta sievietēm. Taču jau no pirmajiem sieviešu – fotogrāfu darbiem kļuva skaidrs, ka viņu redzējums nebūt neatpaliek no vīriešu skatījuma ne kompozīcijas, ne ekspozīcijas, ne koncepta jautājumos. Bet vai ir atšķirība starp sievietes un vīrieša pasaules redzējumu un tā atspoguļojumu fotogrāfijā? Vai var dalīt fotogrāfiju vīrišķajā un sievišķajā?

Anna Volkova – Personiskā pieredze foto grāmatu veidošanā un producēšanā. Anna ir foto grāmatu redaktore, mākslinieciskā direktore un kuratore. Pazīstamākās grāmatu sērijas ir “Publiskā telpa”. “Talka”, Romāna Korovina “Rock”, Aleksandra Gronska un Ksenijas Babuškinas “Schema”, Andreja Strokina “Palladium” un Māras Brašmanes “Centrāltirgus”. Annas raksti un intervijas ir publicētas mākslas un kultūras portālā Artteritory un Veto Magazine. Šobrīd Anna strādā pie Aleksandra Gronska un Ksenijas Babuškinas izstādes “Schema”.

Rolands Bošs – Radoša gaismošana – strobists.lv, strobēšana, gaismošana ar led gaismekļiem. Dažādu budžetu gaismas un gaismu aksesuāri.

Jānis Vecbrālis – Radošums fotoprocesā. Nopietni par nenopietno un nenopietni par nopietno. Darbs ar cilvēkiem, kā lauzt viņa uzskatus, kas traucē fotoprocesā. Kā fotogrāfam iziet no komforta zonas un lauzt sevi. Ar fotogrāfiju var izmainīt dzīvē iesīkstējošo uzskatu par personāliju. Modeļa un fotogrāfa komandas kopdarbs radošās fotogrāfijas veidošanā. Radoši var fotografēt ne tikai modeļus.

Agris Klestrovs – Radošuma meklējumi akta fotogrāfijā. Kailums kā robeža, liegums vai iedvesma. Iedziļināsimies kailfoto niansēs un ideju meklējumos, bēgot no banālā un  jau redzētā.

Nikolajs Šelušenkovs – Par labiem fotogrāfiem mūsu vidū – par to, kāpēc amatieris fotogrāfs var būt radošāks par profesionāli, par melnbalto fotogrāfiju kā īpašu izteiksmes veidu, kur meklēt jaunas vēsmas fotogrāfijas stilu attīstībā. Ko mēs varam mācīties no vecās skolas fotogrāfiem. Baltijas valstu foto vecmeistaru fotogrāfiju retrospektīva un analīze.

Mārtiņš Vanags – Radošā fotogrāfija. Kas ir radošums, intelekts, kā tas izpaužas fotogrāfijā, kā – cilvēkos. Ko nozīmē radoša fotogrāfija un ko tā dod autoram, ko tā dod skatītājam. Radošums mākslā. Kā to izmantot savā labā.

Vadims Jurjevs – Foto filmiņu attīstīšanas meistarklase.